Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Lee F.
TitelThe Social Sciences and the International Education of Prospective Teachers.
Quelle(1985), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cross Cultural Studies; Global Approach; Holistic Approach; International Education; Preservice Teacher Education; Social Sciences
AbstractThe current shortcomings of preservice teacher education in the area of international education are addressed in this paper. It is emphasized that prospective teachers must develop a perspective consciousness, a sense of global dynamics, awareness of emergent human goals, and an awareness of ethical problems in a global context. A discussion is offered on the dynamics of relationships between national societies and the international society. A consideration of the future of teacher education explores ways in which to develop a curriculum that replaces a society-centric approach to the social sciences with one in which a world system perspective will be taught. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: